Biblioteksavatarerna.se

Community för biblioteksmedarbetare i Second life - och andra virtuella världar

Linda Tillander

Föreslå aktiviteter för biblioteksavatarernas träffar

Under sista halvåret 2007 hade vi träffar nästan varje vecka och antalet deltagare varierade mellan 2 och 20, ofta olika deltagare varje gång. Vi har gjort besök på olika bibliotek i Second Life, på nöjesfält, i TV-tornet i Berlin, vi har haft föreläsningar och vi har tränat på olika funktioner i Second Life.

Nu har ett nytt år börjat och den första träffen för biblioteksavatarer blir den 17/1 kl 20.30 på Info International Island. Under den träffen kommer vi att prata om vad vi ska göra på träffarna framöver och vi vill gärna ha förslag på platser, personer, funktioner och aktiviteter som ni är nyfikna på. Fundera och berätta på mötet eller här i forumet. Om någon av er vill hålla i någon aktivitet eller något arrangemang är ni givetvis välkomna att göra det. Hör av er till mig (Linda/Linny),eller Åke, så att vi kan lägga in det i planeringen.

Jag hoppas att få träffa många av er på torsdag!

Dela

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Jättekul att vi är igång igen! Jag var ensam på plats förra torsdagen... ;)

Jag gillar infodiskar (både i First Life och i Second Life) och brukar rätt ofta röra mig i området kring Info Internationals infodisk. Jag tycker att det är väldigt spännande att se hur de arbetar där och funderar på att anmäla mig som volontär.

Jag har dock väldigt svårt att tänka mig att jag är ensam om att vilja bli en "On Duty Reference Librarian", eller åtminstone är intresserad av att veta hur en sådan arbetar.

Kanske kan vi hitta någon lämplig person/avatar från Info International som kan ställa upp och berätta om referensarbete i SL och informera om volontärarbete etc.?

Jag vet vem du ska prata med: Hypatia Dejavu. Jag tror att hon hade en genomgång för volontärer typ i söndags, ska kolla upp det. Men jag vet att de gärna vill ha fler frivilliga ...

Kom ni fram till något den 17/1? När är nästa träff?

Vi träffas varje torsdag kl 20.30. Om inget annat meddelas träffas vi på Info International Island vid den skandinaviska avdelningen. Det går också bra att skicka ett IM till mig "in world" så teleporterar jag den som vill vara med om det är svårt att hitta oss. Oftast gör vi någon form av utflykt på träffarna, så det är IM som gäller även för dem som kommer lite sent.

Hoppas att vi ses på tosdag!

/Linny Voom/Linda Tillander

RSS

Om

Åke Nygren Åke Nygren skapade det här sociala nätverket påNing.

Märken

Laddar…

© 2009   Skapad av Åke Nygren hos Ning.   Skapa ett eget socialt nätverk

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Integritet  |  Användarvillkor